Plexi to tworzywo sztuczne, zwane również szkłem organicznym, szkłem akrylowym lub plexiglasem. Pełna nazwa tego związku to Polimetakrylan metylu. Dzięki swoim właściwościom oraz podatności na obróbkę mechaniczną, przycinanie i kształtowanie, materiał ten jest szeroko stosowany w wielu branżach przemysłu. W branży reklamowej plexi znalazło zastosowanie w tworzeniu wielu produktów. Przykładowe wyroby z plexi:
- standy,
- ekspozytory,
- podstawki,
- gabloty,
- mównice,
- regały,
- witryny,
- kasetony,
- litery przestrzenne (również podświetlane),
- elementy dekoracji,
- gadżety reklamowe,
- antyramy (zamiast szkła).
Plexi to materiał, który, poza częstym zastosowaniem do produkcji najróżniejszych przedmiotów, jest także doceniane przez fotografów i osoby zajmujące się tworzeniem filmów. Wyroby z plexi znakomicie nadają się do uzyskania ciekawych efektów odbicia na zdjęciach. Równie efektownie, co na zdjęciach, wyglądają na żywo.
Bezpłatna, natychmiastowa wycena!
Przykładowe realizacje
Kilka przykładowych realizacji z plexi.
Jesteś zainteresowany?
Napisz lub zadzwoń, przygotujemy darmową wycenę.
Jakie zalety mają produkty z plexi?
Nie bez powodu plexi zyskało popularność w tak wielu gałęziach przemysłu. Stało się tak dzięki unikalnym właściwościom, które materiał posiada. Główne zalety plexi to:
Wysoka przezroczystość - W swojej podstawowej postaci plexi jest materiałem bezbarwnym. Dzięki temu wykorzystywane jest na przykład do produkcji szyb, lamp samochodowych czy ekspozytorów. Jego przezroczystość mieści się w przedziale między 92 a 99 %. Jednocześnie plexi jest łatwe w barwieniu.
Wysoka odporność na działanie promieni UV - Emisja ultrafioletu nie powoduje żółknięcia, stąd wyroby z plexi z powodzeniem mogą być stosowane na zewnątrz budynków i są odporne na działanie promieni UV. Nie wymaga stosowania dodatkowych powłok chroniących przed promieniami UV.
Wysokie właściwości termoplastyczne - Plexi w obróbce jest materiałem bardzo przyjaznym i łatwym w formowaniu oraz przycinaniu. Tworzywo można kształtować już w temperaturze od 130 do 190 o C. Dzięki temu możliwe jest formowanie dowolnych kształtów. Przykładem są przestrzenne litery z plexi, które doskonale prezentują się zarówno z podświetleniem, jak i bez niego.
Wysoka wytrzymałość - Regały z plexi, meble, pojemniki, sprzęt laboratoryjny, elementy maszyn, samochodów i samolotów - plexi stosowane jest wszędzie tam, gdzie ważna jest wytrzymałość materiału. Plexi charakteryzuje się wysoką odpornością zarówno na warunki atmosferyczne, jak i na działanie wielu związków chemicznych.
Łatwość recyclingu - Plexi to tworzywo łatwe w recyclingu. Dzięki niskiej temperaturze depolimeryzacji wyroby z plexi można poddać obróbce cieplnej i ponownemu przetworzeniu. Proces rozdrabniania i spalanie niepotrzebnych odpadów z plexi jest nieszkodliwy dla środowiska, w jego trakcie nieuwalniane są żadne toksyczne związki.
Dzięki tym właściwościom plexi coraz częściej wkracza w nowe obszary życia i z powodzeniem zastępuje takie materiały jak tradycyjne szkło czy drewno. Na popularność szkła akrylowego wpływa także jego cena. Plexi to rozwiązanie stosunkowo tanie w porównaniu do innych materiałów. Z tego powodu wykorzystanie tego tworzywa, jako zamiennika droższych, konwencjonalnych materiałów, wpływa znacząco na obniżenie ceny i przyciąga potencjalnych klientów.
Plexi w branży reklamowej
Z uwagi na swoje właściwości, szkło akrylowe, to jedno z podstawowych tworzyw stosowanych do produkcji szerokiej gamy produktów reklamowych. Wyroby z plexi to nieodłączny element większości ekspozycji reklamowych, dekoracji i kampanii marketingowych. Realizacje, takie jak podświetlane litery z plexi, eleganckie ekspozytory czy regały z plexi,stanowią niezwykle efektowny i reprezentacyjny element komunikacji wizualnej firmy.Gadżety reklamowe ze szkła akrylowego każdego dnia pomagają budować zamierzony wizerunek tysiącom firm.
W Algrafo pomagamy w promocji, tworząc produkty zgodne z panującymi na rynku trendami. W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór produktów reklamowych wykonanych z plexi. Poznań to miejsce, gdzie mamy swoją siedzibę, ale niezależnie od tego, działamy na terenie całego kraju.
Czy to się opłaca?
Inwestycja w dobrze zaprojektowany potykacz reklamowy to na pewno dobrze wydane pieniądze, dzięki którym możesz spodziewać się realnych korzyści. Zwiększenie rozpoznawalności biznesu, bez względu na branżę, w jakiej działasz, przekładać się będzie na wzrost liczby klientów, tym samym zwiększając zyski. Jeśli zatem chcesz się wyróżnić na tle konkurencji, to trafiłeś w dobre miejsce. Sprawdź szczegóły naszej oferty i przekonaj się, że potykacze dwustronne mogą pomóc w rozkręceniu Twojego biznesu.