Koperty z nadrukiem firmowym służą do przesyłania korespondencji biznesowej. Mimo że większość dokumentów jest obecnie wysyłanych drogą elektroniczną, niektóre wciąż są przekazywane w formie papierowej – dotyczy to zwłaszcza ważnych dokumentów księgowych, a także druków wysyłanych ze względów grzecznościowych.
Korzystanie z nich związane jest z kilkoma istotnymi korzyściami – przede wszystkim, nadruk zawiera dane firmy, dzięki czemu nie trzeba ich za każdym razem tracić czasu na wypisywanie czy drukowanie na liście. Po drugie, list zawierający logo i nazwę firmy na pewno nie pozostanie niezauważony i bezpiecznie dotrze do rąk adresata, zachęcając go jednocześnie do sprawdzenia zawartości. Oprócz tego, tego typu elementy jak koperty firmowe budują wizerunek firmy, dodają jej prestiżu i sprawiają, że jest ona bardziej rozpoznawalna na rynku, co przekłada się później pozytywnie na relacje z partnerami biznesowymi.
Koperta z nadrukiem stanowi odzwierciedlenie tożsamości firmy i jej misji. Umieszczenie logo organizacji na kopercie z papieru ekologicznego będzie świadczyło o tym, że troszczy się ona o środowisko. Kolorowe koperty będą świetne dla przedsiębiorstwa oferującego usługi czy towary dla dzieci i ich rodziców, natomiast koperta z czerpanego papieru z dyskretnym nadrukiem może podkreślić prestiż instytucji.
Bezpłatna, natychmiastowa wycena!
Nasze ostatnie realizacje
Poniżej znajdują się zrealizowane przez nas projekty kopert.
Jesteś zainteresowany?
Napisz lub zadzwoń, przygotujemy darmową wycenę.
Jakie koperty wybrać do firmy?
Dokonując wyboru kopert, na których znajdzie się firmowy nadruk, należy wziąć pod uwagę kilka kryteriów. Pierwszym z nich jest rozmiar. Najbardziej uniwersalne koperty to C4 (1/4 formatu A4), DL (1/3 A4), C5 (1/2 A4), C4 (format A4), B4 (250mmx353mm) oraz E4 (280x400). Te formaty powinny znaleźć się w każdej firmie – umożliwiają one estetyczne i wygodne zapakowanie większości dokumentów. Można także nabyć koperty w mniej standardowych rozmiarach, przeznaczone do pakowania karnetów, wizytówek czy kart z życzeniami. Oprócz tego, Twoja firma może potrzebować kopert do zadań specjalnych – wzmacnianych, przeznaczonych do przesyłania grubszego pliku dokumentów, z foliowym „okienkiem” do korespondencji seryjnej, z nadrukiem wewnątrz, który chroni korespondencję przed wzrokiem niepowołanych osób… Warto tutaj zadać sobie pytanie, jaki rodzaj korespondencji jest najczęściej wysyłany i, w związku z tym, jakie koperty z nadrukiem są Ci najbardziej potrzebne.
Kolejnym ważnym kryterium jest rodzaj klejenia – dziś prawie każda koperta posiada warstwę kleju, ale najwygodniejsze są te samosklejające się, ponieważ nie wymagają one zwilżania klejonej powierzchni. Trzecim kryterium jest rodzaj papieru – do codziennej korespondencji (zwłaszcza, jeśli jest ona obszerna) sprawdzą się koperty z papieru o średniej jakości. Na specjalne okazje warto mieć koperty firmowe z ozdobnego papieru – czerpanego, kredowego, o ciekawej fakturze. Po dodaniu eleganckiego nadruku będą one idealne do korespondencji z prestiżowymi klientami, wysyłania zaproszeń, gratulacji i innych pism o charakterze okolicznościowym.
Jak zaprojektować nadruk na kopertach?
Nadruk na kopercie powinien stanowić spójną całość z innymi elementami identyfikacji wizualnej firmy. Logo, typografia, kolorystyka, charakterystyczny układ – te wszystkie elementy powinny wykorzystane w przygotowywaniu projektu nadruku na kopertach firmowych. Doświadczeni graficy, pracujący w naszej agencji, zaprojektują odpowiednio kopertę, wykorzystując istniejącą już wizualizację graficzną Twojej firmy lub opracują ją specjalnie dla Ciebie od podstaw.
Wydruk na kopercie to przede wszystkim dane firmy – nazwa, adres, regon lub NIP oraz logo, z którym jest ona utożsamiana. Możliwe jest także umieszczenie motywów dekoracyjnych. Warto jednak pamiętać, że nie powinny one zakłócać odbioru umieszczonych na kopercie danych. Podstawową zasadą przy projektowaniu kopert firmowych jest ład, harmonia i umiar, a nawet bardzo ekstrawaganckie projekty powinny być starannie przemyślane i zgodne z wizerunkiem firmy. Klasyka, dyskretna elegancja i ograniczenie się do małej ilości ozdobnych motywów zawsze robią pozytywne wrażenie na odbiorcy.